کریمی: غالب اعضای اتاق باید خصوصی باشند

مجید کریمی، فعال اقتصادی بر این باور است که می بایست افرادی در دوره نهم وارد اتاق بازرگانی شوند که بر اساس عملکرد و سوابقشان ، به طور واقعی بخش خصوصی را نمایندگی کرده و به این تفکر پایبند باشند.
مجید کریمی، کاندیدای بخش صنعت انتخابات اتاق بازرگانی پیرامون حوزه فعالیت خود گفت : «بنده ۱۷ سال در حوزه ICT فعالیت دارم. در حال حاضر در زمینه تجهیزات شبکه، تجهیزات نظارتی و امنیتی و همچنین تجهیزات ذخیره سازی در دو حوزه بازرگانی و صنعت مشغول به کار هستم و در انتخابات هیات نمایندگان دوره نهم در بخش صنعت کاندیدا شدم.»
کریمی پیرامون حضور و نقش جوانان در اتاق بازرگانی افزود: « واقعیت این است که یک سری از حوزه‌ها مانند IT و ICT وجود دارند که سن و سابقه طولانی در کشور ندارد و فعالان این حوزه عموما قشر جوان هستند و با توجه به اهمیتی که حوزه ICT در توسعه عموم بخش‌های دیگر زیرساختی و توسعه کشور دارد، عملا اگر اتاق بخواهد به درستی بخش خصوصی را نمایندگی کند باید در تمام حوزه ها نماینده داشته باشد.
وی در پاسخ به انتقاد بیشتر دولتی بودن و نفوذ دولتی‌ها در اتاق بازرگانی و همچنین به خطر افتادن استقلال اتاق و از بین رفتن بی‌طرفی و کارشناسی آن، گفت: «پاسخ به این سوال برمی گردد به بررسی عملکرد و سابقه کاندیداها. تنها در صورتی می‌شود این تحول صورت بگیرد تا افرادی که در دوره نهم وارد اتاق خواهند شد، حداقل بخش اعظم عملکرد و سوابقشان دولتی نباشد و به طور واقعی بخش خصوصی را نمایندگی کنند.
این فعال اقتصادی تصریح کرد: اگر ما به رسالت اتاق توجه کنیم که اتاق بازرگانی باید بخش خصوصی را نمایندگی کند و تاثیرگذار در بخش تصمیم ساز و تصمیم گیر حاکمیتی باشد، قاعدتا اگر از همان بدنه بخواهد استفاده شود، رسالت و هدف اصلی اتاق زیر سئوال خواهد رفت. به عبارت دیگر اگر باور داریم که هدف اتاق برداشتن موانع از جلوی پای فعالان اقتصادی باشد، ذهن‌هایی که خودشان باعث ایجاد آن مشکل شدند قطعا نمی‌توانند راه حل رفع آن موانع را ارائه دهند، بنابراین اینجاست که نمایندگی اتاق بازرگانی در بخش خصوصی معنا پیدا می‌کند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *